Amning och ersättning!


Kommentarer
Postat av: Sara - Mamma till Jozefin

Jag vet hur du känner dig ! Jag hamna i samma sits själv. Min amning kom igång sent, men sen funka den jättebra. Sen när Jozefin var 3 veckor, funka det inte alls längre. Hon blev inte mätt & allt stannade upp. Jag fick ge henne NAN 1 (modersmjölkersättning) och sluta amma helt, hon blev van vid flaskan och ville inte ta bröstet längre (hon fick endast bröstet på kvällen) så hon blev van vid flaskan. Men man gör ju allt för sitt barn, dom ska må bra, det är viktigast ! Kram

2011-05-10 @ 02:26:24
URL: http://mamma2011.bloggplatsen.se/
Postat av: Sofie

känner med dig vännen, om det är till någon tröst så, precis som du skriver, så känns det lite lättare sen..

2011-05-10 @ 07:20:50
URL: http://www.lixomsofie.wordpress.com
Postat av: Hanna

Vet precis hur du känner dig, ammade Ebba i ca 8 veckor sedan gav jag henne min mjölk på flaska för att sedan gå över till ersättning när hon var ca 11-12 veckor. Hon åt försnabbt på mig och det gjorde att hon kräkte upp all maten hon fått i sig och var då helt slut i kroppen.



Med Samuel så SKET jag ärligt i det när han var 3 veckor, ammade helt i tre veckor och jag lovar att jag hade blivit störd om jag fortsatt. Han åt SÅ sakta, ca 1,5h på ETT bröst och han ville ha TVÅ! Han mös, gosade med tutten och åt i snigelfart. Så han fick flaska när han var ca 3,5 vecka. Jag hörde ständigt min svärmors prat om att mjölken var det bästa för barnet, men allting måste kunna fungera och visst var ammandet smidigt man behövde inte planera mat, flaska och vatten.



Det löser sig alltid och tänk på att han blir nöjd även om han får ersättning! Vi har gett NAN men under en period tålde inte Samuel den och åt Nutramigen. PUSS&KRAM

2011-05-10 @ 08:26:57
URL: http://uncertain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: