rubrik.


Kommentarer
Postat av: Sockret

God kväll i stugan!

Kronisk kompartment (compartment syndrome) innebär att du har ett för högt tryck i musklerna - dina benhinnor runt om dina muskler är alltså för små. Det visar sig genom att du får 'kramp' i musklerna för att de inte får tillräckligt med syrerikt blod. För att åtgärda detta kräver det operation - en fasciotomi där de lättar på trycket genom att 'snitta' i muskelvävnaden.



Jag hade också problem under en längre tid men uppsökte ortoped efter 2 månader. Jag hade så ont att jag inte kunde gå på stan eller andra kortare sträckor. Musklerna hamnade i 'kramptillstånd' där jag kunde ha ont alltifrån 5 timmar till dagar efter ansträngning. Och inga värktabletter i världen hjälpte, inte varmt och kallt vatten eller högläge.



Min ortoped, som är den bästa och är även chef numera på SOL här i Lund heter Harald Roos. Hade jag varit du hade jag kontaktat honom omgående.

2008-12-03 @ 19:47:15
URL: http://sockret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: