Farligt att träna för mycket?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan inte säg till 110% det sant men vad jag hört av mina tränare etc så kan man få stora muskelinflamationer bla om man tränar med träningsverk. Har man träningsverk så är det ju ett tecken på att kroppen inte har hunnit återhämta sig fullt än. Jag vet faktiskt inte men när jag tänker efter så tror jag faktiskt att det kan vara så.

2008-08-05 @ 20:39:40
Postat av: Julia

Jag tror att både din och den anonymas teori stämmer. Anledningen till att man får träningsvärk är ju för att man använder muskler i kroppen som man aldrig förr använt sig av. Man får töjer och böjer musklerna på ett sätt du inte gör i din vardag om du inte tränar. Och visst kan man träna bort träningsvärk - i den bemärkelsen att man efter tag töjt musklerna så pass mycket att man är van. Är du med mig? Det där med muskelinflamationer kan mycket väl också stämma, det läser man ju lite då och då om i sporten bland kända elittränare för att dem tränat för mycket.



Detta är bara vad jag hört och lärt mig när jag själv tränade handboll tre dagar i veckan, likaså fotboll.



Men vem vet, det kanske bara är myter alltihop? :)



Sök på internet hjärtat!

2008-08-05 @ 21:26:25
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/
Postat av: susanne

Svar: jag kan tyvärr inte det nu eftersom jag inte har någon egen dator :/

2008-08-05 @ 21:41:02
URL: http://enlitenbebbe.blogg.se/
Postat av: Natalie

det enda jag vet, som jag hört av vår idrottslärare på Humanus (Mira) är att man alltid ska försöka börja lungt när man inte tränat på länge för att man inte ska få träningsvärk eftersom att det inte är bra för kroppen. träningsvärk är ju muskelfibrer som brustitvilket faktiskt helt sant inte är bra för kroppen. så jag antar nog att man inte ska träna bort träningsvärken utan låta kroppen återhämta sig : ) ha en trevlig kväll! : )

2008-08-05 @ 22:10:58
Postat av: Erika

Hej!Bli medlem här, värva 7 vänner och få gratis pryl. Tex kamera, mobil osv =)Det funkar faktiskt!!!

Klicka här: http://www.gratisgen.se/?ref=91625

2008-08-06 @ 00:03:28
URL: http://myerikalife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: