Sjukskriven


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj. Får man dricka cola zero när man är gravid :-) Trodde jag man inte fick. Har avstått det.

Svar: Hej,
Om en läkare som själv är höggravid och jobbar på barnmorskemottagningen rekommenderar det tror jag absolut inte är någon fara. Varför skulle man inte få? Man får ju dricka kaffe och vanlig cola men ska inte dricka energidrycker eller andra drycker med hög koffeinhalt.
Anledningen att man rekommenderar cola zero är för att där inte är socker i (som i vanlig cola) och koffeinet gör att blodkärlen drar ihop sig bättre och får upp blodtrycket. Stora mängder koffein är givetvis farligt men vanlig cola är det absolut ingen fara med!
Sofie Ekelöw

2014-01-16 @ 13:00:52
Postat av: Marlene

Usch de är jobbigt när man mår så dåligt. Jag har haft lågt blodtryck nu med och hållit på att tuppa av på jobbet. Men nu är jag sjukskriven. Kämpa på!

Svar: Vad skönt att du är sjukskriven! Man mår som en stor skithög när det är såhär :-(
Sofie Ekelöw

2014-01-16 @ 15:43:41
URL: http://Marleneperssson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: