Varför?


Kommentarer
Postat av: Janna

Usch va jobbigt, vet precis hur det är!! :( casper tyckte om sitt dagis jätte mycket men när han byta avdelning blev det kaos.. Han skrek och hade sig, det första han sa efter att jag väckt honom på morgonen var " snälla mamma jag vill inte till dagis " och liknande när vi kom till dagis klamra han sig fast och sa saker som " du får inte lämna mig " och vi fick kriga varje morgon för att ens få dit honom .. Tillslut fick jag sluta väcka honom och bara bära han ut i vagnen eftersom vi alltid blev sena, dom dagarna hans bästa kompis var där hade vi inga problem.. Men vi var helt förkrossade och trodde det hänt något på dagis.. Vi sa åt fröknarna att ha extra koll.. Efter ca 1år blev det lite bättre men inte hundra.. Nu har vi flyttat och han är inskriven som dagbarn hos min mamma, super skönt!! Men stå ut det kommer säkert gå över! Kanske bara för han varit ledig och så! Håller tummarna att det blir bättre, och glöm inte hur roligt han har med barnen när han lugnat sig :) kram

Svar: Usch då :-( Det låter inte alls kul. Så din mamma har honom numera heltid på dagarna? Även andra barn eller ensam?
Mjo, jag har också funderat över det. Om det kan ha med semestern att göra men det har ändå gått 3 veckor och det är fortfarande kaos. Han är kvar på samma avdelning som innan semestern så han har ännu inte bytt till den stora. Det är exakt samma personal och delvis samma barn kvar också. Jag förstår verkligen ingenting. Jag försöker verkligen tänka så, att han ha kul och är glad när jag gått. Men det är ändå den ledsna killen jag ser framför mig och det är honom jag kommer ihåg när jag åker till jobbet :-(
Tack för dina ord snäckan! Kram
Sofie Ekelöw

2013-08-27 @ 08:44:10
URL: http://jannaselin.blogg.se
Postat av: Janna

Jo det är klart att det är den ledsna killen du ser och tänker på :( men blir det inte bättre så be om att få ha ett samtal med personalen och se om ni tillsammans kan komma fram till varför han blir så och om ni kan göra något tillsammans för att underlätta lämning, vi gjorde så och som sagt hade dom extra koll på honom för att se om det fanns någon speciell anledning till det.. Ja hon har honom på heltid + andra barn.. Och det kommer vi fortsätta med, han trivs och vi trivs och skulle nog aldrig skriva in honom på dagis igen, måste han byta blir det helt klart dagmamma! :) håller verkligen tummarna att det kommer gå över! Kram

2013-08-27 @ 15:23:59
URL: http://jannaselin.blogg.se
Postat av: Anna

sånna peridoer har jag med haft med Milo. men det gick över, så jag hoppas de gör de för er med. förstår verkligen hur du känner. man mår skit. Kram Anna

Svar: Tack så mycket snäckan för dina ord! Kram
Sofie Ekelöw

2013-08-27 @ 21:25:45
URL: http://ananordstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: