BBväskan


Kommentarer
Postat av: Anna - mamma till Julia 

Glöm inte pyjamas, varm overrall, filt, stel 50 & 56 i kläder, mössa...det är väl de viktigaste till bebis 

2011-03-16 @ 20:00:43
URL: http://www.annasplace.se
Postat av: Therese Jönsson

Till dig själv : Leg, pengar, MJUKA KLÄDER! sköna trosor! (finns sjukhuskläder men jag föredrog mina egna) Schampo och balsam, tandborste tandkräm deo hårborste. man känner sig rätt ofräsch så man vill gärna duscha sätta på sig mysdress och borsta tänderna. :)till bebis finns det kläder som jag använda där inne (man har nog av tvätt hemma att tvätta när man kommer hem ändå! pyjamas hade jag inte heller med för de har ingen dygnrytm då ändå så tyckte det bara wiggo var så ömtålig att behöva byta om på!) så till wiggo hade jag bara med en body, ett par byxor, ett par strumpor, överall, mösa och filt. och bilstolen såklart. mer behövs ej! eller behövdes inte för mig iaf men jag stannade bara 1 natt:)

2011-03-16 @ 20:17:48
URL: http://thereseida.blogg.se/
Postat av: Martina

Mjukisdräkt efter åt är JÄTTE skönt. Ett tips är också att ta vara på tiden där inne. Själv stressa jag att komma hem snabbt. Tycker det viktigaste kommit med från förregående kommentarer. :)

2011-03-16 @ 20:56:16
Postat av: Madde

ja snodde de nättrosorna dom hade där inne, låg i ett skåp på förlossnings salen ;) hehe perfekt o ha på patient hotellet. bara o kasta när man åker hem :) sen hade ja me pyjamas till maija eller en heldräkt, för de e så lätt o bara lägga dom i den, du slipper dra nått över huvet på dom små o de sitter inte åt. o glöm inte en filt, för på läkarbesöket så klär dom av dom o sen när dom e klara me undersökningen så skickar de ut dom utan kläder, så du får in på ditt eget rum o klä på.

o där finns INTE kläder till bebis som du kan ha i lund. iaf inte på hotellet.

sen blöjor o tvättlappar, olja (maija fick smörjas hela tiden, för hon va torr gick ju över 11 dagar)

kanske nått gott att äta, sen när du e på hotellet. bindor till dig sj. kameran ;)

asså man behöver faktiskt inte så mkt, ja va där i 2 dagar o ja byta bara troser o strumpor, kläderna ble ju inte skitiga av att man bara satt i ett rum.

vet inte om du viste de, men du får INTE ha besök på hotellet, men än din kille.

2011-03-16 @ 21:40:58
Postat av: Camilla - i väntan på att bli mamma ♥

Till mig:

Papper med din blodgrupp och de du fått från BM

ID

Tandborste & tandkräm

Duschtvål, schampoo, balsam

Deo, hudkräm, borste

Bok (då tiden kan gå otroligt sakta och bebis sover väldigt mycket)

Plånbok + kontanter

Dricka, frukt, godis

Kamera + laddare

Mobil + laddare

Underkläder

Amnings-BH/Amningslinne

Amningsinlägg

nneskor/tofflor

Lypsyl

Handduk

Anteckningsblock & penna

Mjukiströja & byxor

Hårsnoddar

Kläder att åka hem i



Till bebis:

Babyskydd

Body & byxor stl. 50x2 (kanske mer då de kan ske någon olycka)

Body & byxor stl. 56x2 (kanske mer då de kan ske någon olycka)

Pyjamas stl. 50

Pyjamas stl. 56

Mössa

Strumpor

Filt

Snuttefilt

Något varmare att sätta på när man åker hem från bb ifall det skulle vara kallt ute :P



Det är i alla fall det jag ska packa :)

2011-03-16 @ 22:28:49
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Ida

Du har fått supermånga bra tips ser jag! Packa inte för mycket kläder till den lill* då en hel pjamas är kanon.. man orkar inte byta till riktiga kläder. (inte jag iaf) Sen ta med dig egna panodil eller liknande.. man blir öm i kroppen! är det något du undrar över så bara hör av dig :)

2011-03-17 @ 09:45:15
URL: http://lagomdrygt.blogg.se/
Postat av: sara

Tipps: stora bindor, ha de hemma också bull om de tar slut o du blöder mycket. Sen morgonrock wow vad skönt det var... bodde i min fleece morgonrock.. sen hade jag en förlosningsskiva med meditativ musik på under förlossningen o de va skit skönt kan jag säg! Barnmorskorna fick den efteråt för de älskade skivan!!!

2011-03-19 @ 12:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: