Dehär med vikt


Kommentarer
Postat av: Malin - Trebarnsmammas äventyr genom livet.

Hej Sofie, jag är precis som du men tar aldrig tag i det, men nu imorgon så ska vi börja med något som heter LCHF. Där tar man bort precis alla kalorier och jag känner många som testat detta och en av dom tjejerna gick ner 15kg på 3veckor. Kanske någonting för dig :) å är inte träningen ett måste utan istället för att du bränner kalorier så bränner du fett för det dagliga sysslorna du gör om dagarna. Fin blogg och följer den via bloglovin! :) Ha en bra vecka!!

2011-07-25 @ 00:59:46
URL: http://creatiiv.blogg.se/
Postat av: Josefine

Men Sofie, du vet väll om att kameran lägger till ca 5 kilo. Det har jag verkligen fått bekräftat...kan ta en bild på en kompis sen jämföra i verkligheten med bilden på exakt samma ställe jag hade kameralinsen...och då är man större på bilden än i verkligheten. Du kommer ju gå ner alla de kilona sen när du slutat amma (om du inte redan gjort det). Kolla Martina...hon gick upp jättemycket i vikt, sen när hon sluta amma...herregud vart tog allt vägen liksom haha ;D

2011-07-25 @ 01:14:35
URL: http://josefinesymaskiin.blogg.se/
Postat av: Sophia.

Alltså, den där bilden är orättvis! Du ser absolut inte ut sådär, det kan jag lova! Det är fint med lite extra kilon, men så många som det ser ut som du har där, det har du inte! :)

2011-07-25 @ 07:08:57
Postat av: Malin Rossander

Gumman, Mion är bara 3 månader, det är 3MÅNADER SEN du födde barn. Dina extra kilo kommer att försvinna! Med första barnet prioriterar man inte alls att träna o alltdetdär, ens barn är ens allt och man vill vara med dem 24-7 speciellt när dem är så små. Jag minns själv hur det va, tänk hur snabbt du kom i dina jeans, det tog mig ca 2månader efter Lucas kom som jag fick på mig mina jeans igen ;) Det tar tid...men kilona försvinner med tiden! Saknar dig Sofie!

2011-07-25 @ 09:33:30
Postat av: Sofie

jag är inte mycket för sparkar men du kan få en puss?

2011-07-25 @ 09:40:19
URL: http://www.lixomsofie.wordpress.com
Postat av: sara

Så roligt att läsa för det är som om du skriver om mig och antagligen alla andra mammor också :-) jag behöll mina jeans i stl 28 i 5 år ! efter jag fått Olivia. Trodde jag skulle kunna komma i dom igen! Eller hur!! Trodde nog att jag skulle kunna träna 7 pass i veckan också med en liten bebbe.

Denna gången bryr jag mig inte, och det är fjärde. Inte mer än att jag SKA börja gymma, både för min och barnens skull. Tror jag blir en gladare och framförallt en piggare mamma om jag får komma iväg och träna ett par dagar i veckan, hoppas de i alla fall för just nu är jag en zombie :-)

2011-07-25 @ 09:53:17
Postat av: emmy

känner lite detsamma.. inte för att jag har fött barn eller något liknande. Men sedan jag slutade på handboll hade det gått lite utför.. tror bara det är jag (möjligtvis min pojkvän) som märker det. men får ändå spel på det. Helst nu på sommaren. Alla dagar i veckan är lördagar ju.. När de vanliga rutinerna kommer igång igen ska jag försöka komma igång med lite gym osv.. försöka iaf! för det kvittar hur mycket man väger, är man inte nöjd med sig själv.. så är det inte kul!

2011-07-25 @ 16:37:22
URL: http://emmyannalinnea.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fina Sofie! Jag har varit där du är, förra sommaren! Fick jag syn på en bild av mig själv och tänkte HERREGUD VARFÖR HAR INGEN SAGT TILL MIG? Då hade jag gått ner allting från Samuel och var inställd på att jag skulle gå upp från 47 till 50 kg i Mars, i Juli hade jag gått upp från 47 till 60 kg. Det tog 11 månader och sedan var jag nere på 50,5 kg. Jag bantade inte och tränade inte så för att lyckas, jag tycker man ska låta kroppen sköta det efter en graviditet som slitit på den. Jag började äta havregrynsgröt på morgonen och minskade mina portioner vid varje måltid, MASSOR av grönsaker (för ingen har väl blivit tjock på sallad?) frukt och minskade på allt sött. Slutade absolut inte äta saker jag tycker om men minskade på det. Att ut och gå lite måste ju varje människa men inte mer än så gjorde jag :)



Du kan Sofie <3 jag sparkar gärna om du behöver det ;)

2011-07-25 @ 19:04:55
URL: http://uncertain.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag förstår precis hur du menar. Det var som att läsa mina egna ord kort efter Caspers födsel. Jag såg inte alla extra kilon i spegeln, men liksom du chockades jag av bilder jag fick se där jag lyckats fastna. Till slut mådde jag så dåligt att jag inte visste vad jag skulle göra, tiden fanns inte till träning och att lägga om kosten var mest bara jobbigt tyckte jag. Så när jag läste mig till Cambridge (pga att en vän berättade för mig att hon gick på det etc), så ropade mitt desperata inre "PROVA!". Sagt och gjort kontaktade jag min konsulent och med hjälp av cb gick jag ner 16 kilo. Jag är fortfarande inte 100% nöjd, men jag lever här och nu - unnar mig, njuter av vardagsmotuin, springer när jag har lust & tid samt tänker på vad jag äter. Visst, man kan ju inte gnälla om man inte gör något åt det - men man vill ju gärba vara bekväm också. Så funkar i alla fall jag. Huvudsaken är att DU mår bra Sofie. Du ska trivas. Men jag måste ändå få dra till med den hederliga kommentaren "du duger som du gör" för så är det. Om ingen annan var du, vem skulle då vara det? Kram <3

2011-07-25 @ 22:22:40
URL: http://juliaarvidsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: