Måste tänka...


Kommentarer
Postat av: Erika

Det är faktiskt inte så jätte svårt. Jag var verkligen BEROENDE och åt godis varje dag, vilket syntes... Grymt jobbigt beslut att inte äta lika mycket men ett jätte bra beslut samtidigt. Att äta godis på helgerna är helt ok för det har man ändå gjort när man bott hemma, men när man flyttade blev det helt plötsligt ok att äta på veckorna också. Men det blir faktiskt godare när man bara äter på helgerna, man ser fram emot det. Finns andra goda alternativ att äta på kvällarna när man känner sig sugen :) Det är riktigt jobbigt till en början, men sinnet OCH kroppen mår myyycket bättre när man lägger av med all skit. Blir piggare och orkar. Innan tyckte jag det var jobbigt att gå till mobilia bara (en runda på 5 min...) nu går jag där nästan varje dag utan minsta tanke på att det är jobbigt. Så det är bara att bestämma sig från början. Bättre att göra något åt det direkt än att sitta och tänka på hur man hellre hade velat ha det. För man kan få det som man vill ha det, det är bara ditt sinne som stoppar dig. Tänk positivt istället :D

2011-02-13 @ 21:57:24
URL: http://erikal.myshowroom.se
Postat av: Sara

Jag vet precis vad du menar, jag vill inte heller gå upp "för mycket" och ha svårt att gå ner igen efter förlossningen, men det är väldigt svårt att låta bli att äta det man är sugen på just nu. Önskar nästan att jag hade mått illa så att det hade varit svårare att äta. Nästan! :p

Hoppas att det blir lite vårigare och ljusare snart, då ska jag komma igång med mer regelbundna promenader, det mår bebis också bra av.



Ja, det kliar i fingrarna här också, men vi lyckades hålla oss ganska länge från att handla. Men nu ska det bli skönt att pricka av fler saker på den där listan :)

2011-02-14 @ 06:11:39
URL: http://sarasland.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: