Myskväll!


Kommentarer
Postat av: Anna

ja det är skit rent ut sagt, men det var ett bra tag sedan det hände nu så man har ju släppt det nu - man fan vad arg jag var. Jag hade besstämt mig för att rycka tag i den där tjejen om jag såg henne igen, men bara för det så dök hon aldrig upp igen :/

Jag var ut med hunden en dag och gick som vanligt ( OBS det var inget fel på honom överhuvudtaget och han mådde hur bra som helst ).

Plötsligt springer det fram en jämnårig tjej som påstår att hon själv har hund " en sådan där viktigt människa som springer runt och letar på hos andra ". Hon ser helt skräckslagen ut och man ser hur hon upprörd hon verkligen är, hon frågar varför hunden ser sjuk ut, varför han är smal och undrar hur hunden mår samt hur jag sköter om honom. Jag förklara som det var att han mår utmärkt och att den ras som fanns i honom inte alltid är speciellt breda heller. Jag ville inte förklara mig för nån mupp som inget vet och kommer å anklagar bara sådär men jag berättade att jag skämmer bort honom hur mycket jag engagerat mig.

Dagen efter står hon utanför min bostad och tittar in genom mitt fönster, ganska så obehagligt faktiskt och jag undrar ju vad det är för psyko - vem gör något sådant ?

Sen tredje dagen efter det ringer socialen och berättar att dom vill komma hem till mig då den här tjejen ringt och sagt att jag misshandlar min hund - jag blev skogstokig kan jag lova dig ! jag skulle aldrig, aldrig, aldrig röra ett djur då det är det bästa jag vet, punkt slut. Men socialen kom i alla fall förbi och tittade, dom konstaterade att hunden INTE var misshandlad eller döende som hon uttryckt sig. Trots att socialen godkänt mig som oskyldig och även fått min förklaring som dom också upplevde lite sjukt hos den här tjejen så krävde som mig på 1100 kronor för hembesöket ( det är jobbtid som lagt ner på att komma förbi ) GLÖM det sa jag om jag så ska strida för mina rättigheter ända in i domstolen för den där puckade bruden som snackar rent jävla dynga om okända människor, eller om jag så ska vända upp och ner på henne.

Jag skrev ett brev till socialen om det här och dom nekade överklagan så klart, men brevet gick till länsrätten och där har det nu legat i 1 år utan att jag fått något svar. Antagligen så har dom rivit lappen och godkänt det jag skrivit eller bara glömt det, men det verkar inte bättre !

Jag får ursäkta för den långa kommentaren, men eftersom du undrar så vill jag ge den rätta händelsen, sanningen av det som verkligen skett.

Jag håller med om att det är sjukt, att socialen lägger ner tid på skit, men inte på det som VERKLIGEN behövs - men hey, det är dagens samhälle och det har alltid brustit, särskilt nu sen dagens politik. Man får glatt se på hur skiten bli värre och det bättre som aldrig blir av. Sen är ju socialen ett jäkla skämt det också, det är en skock människor som leker en annan typ av övermakt, dom tror sig kunna styra människor likt den högsta makten och skiter fullständigt i om människor ligger ner - det är dagens verklighet !

2008-05-05 @ 01:49:44
URL: http://eenough.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: